Musica Maestro! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maikel en Brenda - WaarBenJij.nu Musica Maestro! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maikel en Brenda - WaarBenJij.nu

Musica Maestro!

Door: maikenbren

Blijf op de hoogte en volg Maikel en Brenda

18 Juli 2011 | Indonesië, Bandung

Na de vervelende afsluiter van de vorige dag, was het erg lekker dat we vandaag eventjes tijd voor onszelf hadden. We hebben bij het zwembad in het hotel wat gelezen na een gat in de ochtend te hebben geslapen en zijn voordat we door onze nieuwe gids opgehaald werden een kleine wandeling gaan maken. Even naar Parijs en terug ;-) Paris from Java wel te verstaan: een enorme shopping mall met restaurantjes, barretjes, een heleboel keuze aan andere snoeperij, leuke winkels en een game hall. Alle westerse merken zien we terug, van winkels tot restaurantjes, dus... lekker genieten van: JAWEL een chocomelk bij Starbucks, hihihi.

Met enige zenuwen in ons lijf terug naar het hotel waar we onze nieuwe gids (de man die ons gisteren voor het blok zette) zullen ontmoeten voor de excursie naar de beroemde Angklung-school in Pak Ajo. Hij staat al op ons te wachten en in de auto is het ijs eigenlijk vrijwel meteen gebroken. Pfieuw! Hij valt reuze mee en verontschuldigd zich voor de gang van zaken van de dag ervoor. Hij zat in het ziekenhuis met zijn zwangere vrouw toen hij werd gebeld of hij a.u.b. de tour van onze vorige gids kon overnemen. De reden waarom gevraagd werd of we dus door wilden met mister “2 voor 1” werd dus ook gelijk duidelijk. Met zijn vrouw is alles weer ok, dus hij maakt zich geen zorgen meer en staat met alle plezier voor ons klaar merkt hij op. Als we aangeven dat we het erg op prijs stellen en ernaar uitkijken met hem op pad te gaan, zijn bij hem ook de zenuwen weg en kan het moppen tappen en lachen beginnen.

Op weg naar de muzikale, zang- en dansvoorstelling waar de kinderen in Pak Ajo ons op zullen trakteren, wil hij ons eerst graag een mooi uitzicht tonen. De omweg maken wij maar al te graag en onderweg blijken we op Bandung neer te kunnen kijken en komen we een straatshow tegen van de lokale vorm van martial arts. Erg leuk om de sfeer te proeven, maar we moeten nu toch opschieten willen we op tijd zijn voor de 2 uur durende voorstelling waar de Angklung (=een bamboe-instrument dat is benoemd als het traditionele instrument van Indonesië) in centraal zal staan.

In een korte beschrijving: de show was geweldig, leuk en zelfs met 32 graden is er kippenvel te krijgen van sommige liedjes die worden gebracht. We hebben ons enorm vermaakt en hebben zelfs kennis mogen maken met het zelf bespelen van dit instrument. Het hele publiek wist er tezamen een mooi stukkie uit te rammelen.

Vanavond zijn we gewoon verder gegaan waar we waren gebleven met genieten en lol maken en zijn we onze maaltijd bij Domino's eraf gaan basketballen en drummen in de game hall in Paris from Java. De dag is ons supergoed bevallen en ter geruststelling: de gids is een verademing!

Morgen hebben we om 7uur de trein naar Yogjakarta, waar we als het meezit zo'n 7 uur later zullen aankomen. Het belooft een hele belevenis te worden, en we gaan dan ook snel lekker dromen.

Weltrusten! Knuf van ons.

• 18 Juli 2011 - 19:33

Paatje&maatje:

Pfieuw!!! Zeg dat wel, jemig wat zal dat spannend geweest zijn...je vakantie is daar toch wel van afhankelijk. Wat goed dat jullie zo doortastend gehandeld hebben. En wat een mooie en leuke belevenissen hebben je weer meegemaakt. We zijn blij dat we alles weer hebben kunnen lezen. Ga heerlijk verder genieten en o ja, de foto's zijn weer prachtig en leuk. Ga zo door hè Heel veel liefs van paatje&maatje

• 19 Juli 2011 - 21:22

Simone:

Fijn dat het goed gekomen is met de gids..en nu dus de trein in! 7 uur, da's echt lang, hoop dat je kunnen zitten ;-) en zou er airco in zitten?

Kijk al weer uit naar het verslag!

Groetjes en XXX

• 20 Juli 2011 - 19:44

Erwtje En Yvonneke:

ha schatten,
    na jullie vorige verslag konden we niet wachten.....duzz meteen dit verhaal gelezen en GELUKKIG is het helemaal goedgekomen! Fijn om te weten dat de nieuwe gids goed bevalt!

Treinze! (ohja, we lopen nog achter met de dagen...)

kus yv en er